Publikováno: 14. 05. 2006, kategorie: Fotbálek

Tradiční fotbalové utkání!

Husovice – Zbraslav
3 : 4
0 : 3

Detaily najdete v této reportáži! A nyní i s fotkami Míly Hadlačové, které právě vylezly ze skeneru!

Hřejivé paprsky jarního slunce se dosud líně rozlévaly nad střechami brněnských chrámů i evangelických modliteben, když tu se od západu začala pomalu rýsovat hrozivá hradba temných bouřkových mraků. Lehounký větřík, který dosud s bílými obláčky nedbale laškoval, se nečekaně proměnil v hrozivé poryvy nadcházející vichřice a s prvními těžkými kapkami, které smočily prach ulic velkoměsta a které se vzápětí slily do pramínků, potůčků i řek, neodvratně otékal do nicoty i pravidelný jarní fotbalový zápas mezi týmy evangelických Husovic a katolické Zbraslavi.

Nástup

Se sílícím deštěm sílila i zoufalost situace, neb zbraslavští již v hojném počtu vyrazili na cestu v očekávání dobrého sportu za jakýchkoliv klimatických podmínek. I poradil se generální manažer husovického týmu Ivan Veliký s meteorologickým radarem a vyhlásil tento soud: „Jak se vyprší, jdeme na to!“ Následně pak povolal zbytky týmu, dosud zbaběle se skrývající před deštěm v teple domova, a pohlédnuv k nebi pravil: „Už se to vypršelo.“

Trenér v akci

Na provlhlý písek bývalého tréninkového hřiště Zbrojovky, kde mičudu kdysi proháněli Kroupa s Jarůškem, vyběhly oba juniorské týmy skvělých hochů i dívek. Již od počátku se potvrdila tradiční vyrovnanost této kategorie a ani jeden z týmů se nedostal do výrazného vedení. V půli druhého poločasu se ukázalo, jak ošidné je důvěřovat radarům a meteorologům vůbec, neb se opět silně rozpršelo. Pokus o přerušení hry se nesetkal s úspěchem, protože hráči i hráčky zjistili, že je lepší moknout v pohybu než stát pod několika děravými listy ubohého zakrslého stromu. Utkání pak spělo rychle ke konci a zbraslavští nakonec dosáhli těsného vítězství 4:3.

Góóól....

Kapky vesele padaly dál a kupodivu nikomu se ještě nechtělo končit. Měly teď nastoupit týmy seniorské, zde jest však nutno podotknout, že husovičtí senioři již pole fotbalové zcela vyklidili a sportu zřejmě holdují pouze u televizních obrazovek. A tak to mládež vzala do svých rukou ještě jednou. Na protřelé zbraslavské borce však již nestačila a po lítém boji, při kterém vzaly za své mnohé zadky i kolena, nakonec prohrála 0:3. Čest jejich památce.

Rohový kop

Jen se dohrálo, sluníčko opět vykouklo a začalo osušovat kštice a dresy provlhlých bojovníků a bojovnic Oba týmy nastoupily a provolaly si vzájemně slávu. Poté byl zavelen rozchod a všichni se již začali těšit na podzim do Zbraslavi, protož tam dosud ani jednou při fotbálku nepršelo. A ještě malou domů – před prázdnými domácími tribunami se špatně hraje a ubozí tři diváci včetně generálního manažera opravdu nemohli konkurovat početnému houfci příznivců přespolních. Takže příště zas v plné sestavě!

V zámezí

P.S. Jistě si rádi opět přečtete populárně vědecký článek o historii fotbalu na Moravě!

Váš šéfredaktor.